Ливарні крани призначені для обслуговування конвертерних і електросталеплавильних цехів металургійних підприємств і розраховані на важкий і досить важкий режим роботи, який включає високі, пов'язані з технологією виробництва, статичні, динамічні і ударні навантаження. Ливарні металургійні крани поділяють на транспортувальні, заливальні і розливні крани.Транспортувальний кран призначений для передачі ковша з розплавленим металом зі сталевоза на поворотний стенд машини безперервного лиття заготовок або піч-ківш. Ливарний кран обслуговує пічне відділення цеху і заливає ковші з рідким чавуном в конвертери або електросталеплавильні печі. Для розливання конверторної сталі в виливниці або форми використовують розливний кран. Ливарні металургійні крани мають, як правило, кілька механізмів підйомів: головний, призначений для переміщення ковша з розплавленим металом; перший допоміжний (а при необхідності другий і третій) механізм підйому, що виробляє перекидання ковша при заливці, а також інші механізми підйомів, призначені для виконання робіт з обслуговування обладнання в прольоті. Головний підйом, як правило, розміщується на окремій головній візку. На окремій допоміжної візку розташовуються механізми допоміжних підйомів, як правило, кілька механізмів. Інші механізми підйомів, необхідні замовнику, можуть розташовуватися на цих же і / або додаткових візках і / або являти собою пересувні елетротельфери, встановлені на окремих монорейках на мосту крана. На одному візку можуть бути розміщені і головний, і перший допоміжний механізми підйому. В цьому випадку, перший допоміжний механізм підйому встановлюється на окрему раму з можливістю керованого переміщення по рамі візка для підведення гака до ковша і відстеження переміщення гака при заливці або кантування ковша. Залежно від кількості візків і технологічних умов експлуатації ливарні мостові крани можуть мати дві, три або чотири пролітних балки, які за допомогою торцевих балок зв'язуються в єдину раму-міст. Отримана рама спирається на механізм пересування крана, який представляє собою, як правило, балансирних багатоколісного (8-24 коліс) і многопріводную (4-8 приводів) систему. |